Основні цілі роботи клубу:

1. Розвиток і збереження культурних традицій - історія роду, сім'ї; фольклорні та сімейні свята, фольклорні ігри; ремесла.
2. Інтеграція - возз'єднання сімей: сімейна творчість, сімейний туризм, сімейні проекти.
3. Ефективна взаємодія між батьками і дітьми на всіх рівнях (в т.ч. емоційному та тілесному) рівнях, вміння разом знаходити вихід зі складних ситуацій: спільні заняття рухомими іграми, фізкультурою і спортом.

Артикуляційна гімнастика для дітей: коригуємо дефекти мови

Артикуляційна гімнастика спрямована на те, щоб тренувати м'язи мовного апарату, з метою збільшення їхньої рухливості.


З дитячого віку дитина виробляє величезну кількість рухів язиком, губами, щелепою.


Всі ці рухи і є перший етап у розвитку мовлення вашого малюка....

Вконтакте Facebook Twitter Google Мій світ

Зміст:
  • Правила проведення артикуляційної гімнастики
  • Комплекс занять для дітей дошкільного віку
  • Для звука «р»
  • Для звука «ш»
  • Для звука «з»
  • Артикуляційна гімнастика у віршах
  • Правила проведення артикуляційної гімнастики

  • Займатися гімнастикою потрібно щодня, оптимальний варіант 3 рази в день по 5 хвилин.
  • Не пропонуйте дитині виконувати більше 3 вправ за раз.
  • Статистичні виконуються по 10-15 секунд.
  • Від простих завдань переходите до складних, і ніколи навпаки. Намагайтеся займатися в ігровій формі.
  • Вводьте нові вправи поступово, з часом замінюючи ті, які виконуються давно.
  • Потрібно стежити за тим, щоб при виконанні вправ, спина дитини повинна бути прямою, тіло напружене.
  • Виконуйте перед дзеркалом.
  • Комплекс занять для дітей дошкільного віку

  • Перед початком вправи розкажіть дитині про ньому в ігровій формі.
  • Обов'язково самі показуйте малюкові вправу.
  • Контролюйте виконання.
  • Допомагайте дитині, якщо у нього не виходить.
  • Підходьте творчо.
  • Основна мета артикуляційної гімнастики для дошкільників це тренування і вироблення якісних і правильних рухів органів артикуляції. Вправи потрібно проводити з використанням картинок, іграшок, віршів.


    Для губ

    Посміхнися так, щоб зубки були не видні. Стули зуби, а витягни губи вперед. При цьому повинні бути видно різці.


    На рухливість губ

    Кусай спочатку верхню, а потім нижню губу. Витягни губки трубочкою і обертай ними з боку в бік


    Для щік

    Втягни щоки. Надуй щоки, і надувай потім кожну щоку по черзі.


    Статичні та динамічні вправи для мови

    Широко відкрий рот, і постарайся вмістити язик у роті. Відкрий рот, а краї язика загни вгору.


    Дістань язиком до носа і підборіддя. Рот повинен бути закрити, а мова торкатися зубів.

    Для звука «р»


    Вправа «Індик»


    Мета: виробити рухливість передньої частини мови


    Відкрити рот, мова має бути на верхній губі, не відриваючи язик від губи, потрібно рухати язиком вперед і назад.


    Поступово прискорюючи темп і додаючи голос потрібно домогтися того, щоб виходив звук бл-бл.


    Потрібно стежити за тим, щоб мова була широким, руху саме вперед-назад, а не з боку в бік, а мова не викидали вперед.


    Як вибрати аспіратор для новонароджених. Який краще електронний або механічний?


    Скоромовки для розвитку мовлення знаходяться тут. Займаючись з дитиною хоча б трохи, але кожен день, Ви позбавите себе від походу до логопеда


    «У кого зуби чистіше»

    Мета: виробити вміння володіти мовою.


    Необхідно широко відкрити рот і кінчиком мови «чистити зуби», зсередини, роблячи рухи язиком з боку в бік.


    Губи повинні бути в усмішці, зуби видно. Мова повинна перебувати біля коренів верхніх зубів, а не висовувався. Щелепа нерухома.


    «Маляр»

    Мета: відпрацювати рух мови вгору.


    Потрібно широко посміхнутися з відкритим ротом і робити по небу руху вперед-назад.


    Губи, як і нижня щелепа, повинні зберігати нерухомість. Кінчик мови не повинен висовуватися.


    «Хто далі зажене м'яч»

    Мета: вироблення плавною і безперервної повітряної струменя.


    Потрібно посміхнутися, покласти край язика на нижню губу і вимовляючи звук ф, здувати ватку з протилежного кінця столу


    Не можна надувати щоки, і стежте за тим, що б повітряна струмінь була вузькою.

    Для звука «ш»


    Для того щоб правильно вимовляти шиплячі приголосні, потрібно тримати рот напіввідкритим, губи округлені, а мова піднятий догори.


    Вправа «Усипляємо мова»

    Розслаблений язик лежить на нижній губі, можна поплескати мова губами.


    Вправа «Смачне варення»

    Потрібно відкрити рот, широко посміхнутися і облизати язиком нижню губу.


    Вправа «Чашечка»

    Це саме основне вправу для шиплячих звуків, тому як саме в цьому положенні мова знаходиться за верхніми зубами при вимові таких звуків. Спочатку потрібно навчитися виконувати вправу на нижній губі, щоб дитина бачив свою мову.


    Для виконання вправи потрібно посміхнутися, відкрити рот, висунути язик і підняти його кінчик.


    Вправа «Здути вату з носика»

    Потрібно покласти вату на кінчик язика, широким кінчиком язика притиснути до верхньої губі і спробувати здути наверх.

    Для звука «з»


    Тут можуть допомогти вже знайомі нам вправи «Загнати м'яч у ворота», «У кого зуби чистіше». І розглянемо нову вправу.


    «Покарати неслухняний мова»

    Трохи відкрити рот, пошлепывая розслаблений язик губами, вимовляти звуки пя-пя. Утримувати таке положення 5-10 секунд.


    Мета цієї вправи виробити здатність розслабляти мова та утримувати його распластанным.

    Артикуляційна гімнастика у віршах


    Ми вже говорили про те, що заняття з артикуляційної гімнастики з дітьми краще проводити в ігровій формі, для цього чудово підходять вірші.


    Це не тільки підвищує інтерес до вправ, але і задає правильний ритм.


    Розглянемо віршики на вже відомі нам вправи.


    «Чистимо зубки»

    Відкрийте Рот, посміхніться,

    Свої зубки покажіть,

    Чистимо верхні і нижні,

    Адже вони у нас не зайві.


    «Маляр»

    Мова – як пензлик моя,

    І нею небо фарбую я.


    Всі вправи повинні підбиратися з урахуванням дефектів мовлення у вашого малюка, для дітей з безліччю дефектних звуків найкраще підійде комплекс артикуляційної гімнастики.


    Як вибрати дитячий велосипед. Правильно підібравши розміри Ви збережете правильну поставу.


    Поради як правильно перевозити новонародженого в машині.


    Заготовки та схеми для бісероплетіння


    Вправи, відповідно до цього комплексу, виконуються у певній послідовності і з наростаючим темпом, поступово збільшуючи кількість повторень вправи.


    Щоб навчити малюка правильно робити вправи, вам доведеться самим навчиться, і можливо вправи будуть не виходити з першого разу, це нелегко.

    Головне в усіх цих вправах це регулярність. Якщо Ви в один день займаєтеся з дитиною, повторюєте вправи, а потім два-три дні дитина неправильно вимовляти ці букви, то користі від таких вправ не буде. Дитина перестане засвоювати, де правильно, а де ні стане намагатися вимовляти букви тільки коли поруч з Вами.


    Подивіться невелике відео про артикуляційну гімнастику для дітей (дошкільнят) з прикладами вправ.


    Категорії