Основні цілі роботи клубу:

1. Розвиток і збереження культурних традицій - історія роду, сім'ї; фольклорні та сімейні свята, фольклорні ігри; ремесла.
2. Інтеграція - возз'єднання сімей: сімейна творчість, сімейний туризм, сімейні проекти.
3. Ефективна взаємодія між батьками і дітьми на всіх рівнях (в т.ч. емоційному та тілесному) рівнях, вміння разом знаходити вихід зі складних ситуацій: спільні заняття рухомими іграми, фізкультурою і спортом.

Новосибірська конференція «Обери життя»

У Новосибірську в рамках проекту «Подаруй життя» пройшла 8 грудня 2012 року конференція. Вона відбулася у Єпархіальному центрі імені Олександра Хіри і була присвячена проблемам аборту.

Конференцію відкрив Йосиф Верт. Він запропонував задуматися, що ж стоїть за словом аборт. Сам єпископ переконаний, що штучне переривання вагітності ставить під сумніви всі зусилля Бога, який протягом мільярдів років дозволяв виконувати еволюції, щоб людина придбала гідний спосіб.

В конференції брали участь представники Православної, Лютеранської і Католицької церкви, а також миряни. Було заслушено чотири доповіді, перший з яких був зроблений Мариною Крилової, працює психологом у жіночій консультації.

У своєму виступі Крилова зачіпала важкі психологічні наслідки аборту, які за ступенем порівнянні з посттравматичним синдромом. Дослідження, проведені психологами, які виступають за і проти аборту, в силу суб'єктивних причин різняться. Прихильники штучного переривання вагітності стверджують, що моральні страждання після аборту відчуває лише 1.4 % жінок. У противників цей показник дорівнює 50-60 %. Однак, обидві групи згодні, що ризик психічних розладів після аборту істотно зростає. При чому ці наслідки не завжди виявляються відразу, вони можуть носити уповільнений характер і виражатися в тому, що жінка намагається забути про подію або, навпаки, постійно про це думає, намагається уникати людей, втрачає інтерес до життя.

Часто вагітна погоджується зробити аборт під впливом зовнішніх факторів: через відсутність підтримки з боку батька дитини, думки свого оточення або громадської позиції, з-за складної фінансової ситуації. Наслідки аборту не завжди пригнічують тільки жінку, вони можуть практично в рівній мірі торкнутися і чоловіка, а також вже наявних дітей в сім'ї. У останніх може розвинутися так званий «синдром вижив».

Психологи радять для лікування психологічної трави використовувати «терапію горя», тобто визнати факт загибелі дитини, оплакати його, простити причетних до цього людей і побудувати плани на майбутнє.

Петро Яшик, професор московського інституту Св. Фоми, у своїй доповіді розмірковував над етичними проблемами аборту з точки зору католицького богословського вчення. У перекладі з латинської мови «аборт» означає викидень. Але, по суті, аборт є предумышленным вбивством вже зародилася життя. Це складно заперечувати, адже утворюється після запліднення зигота відразу починає жити окремим життям, розвиваючись і змінюючись, приймаючи форми людського дитя.

Католики здавна засуджували аборти, і тому є чимало свідчень, у тому числі Послання Варнави. Спираючись на п'яту заповідь, церква захищає життя людини на будь-якій стадії, адже в ній міститься прообраз Божий. Аборт стає причиною відлучення від церкви як матері, так і всіх співучасників. Врятувати їх може тільки покаяння, тому церква пропонує свою допомогу тим, хто зважився перервати вагітність.

Галина Масленнікова автором третього доповіді, в якому розглянула роботу московського центру «Homo Amans», що займається плануванням сім'ї. Вона роз'яснила, що суть планування полягає не в тому, щоб уникнути зачаття, а в створенні для нього відповідних умов. У сучасному суспільстві, налаштованому на досягнення матеріальних благ, задоволення власних амбіцій діти часто сприймаються як тягаря. З одного боку, люди відчувають себе господарями життя, а з іншого, не можуть жити самі з собою. Навіть християни стали користуватися контрацептивами, відмовляючись у питанні дітонародження довіритися Богові.

В центрі «Homo Amans» вагітній жінці роз'яснюють, що вона вже вступила у відносини зі своїм малюком. І тільки від неї залежить, чи покине він його, тобто свою матір, живим або мертвим. Р. Масленнікова також впевнена, що для поширення якої-небудь ідеї в усьому суспільстві потрібно, щоб четверта частина цього суспільства показала на особистому прикладі, як треба діяти. Тоді всі інші заразяться цим досвідом, і ситуація зламається в корені.

Четвертим доповідачем стала Галина Крашенина, професора Новосибірського Медичного університету. Вона також є представницею Єпархіального Центру захисту сім'ї. Крашенина навела дані статистики, які показують, що у порівнянні з 1994 роком кількість абортів в Новосибірську скоротилося вдвічі. Але Росія продовжує залишатися лідером за кількістю таких операцій, тому необхідно проводити активну роботу з молоддю, відновлюючи сімейні цінності у підростаючого покоління. Саме цим центр і займається, приймаючи участь в жіночих консультаціях, роблячи доступними знання про фізичному і психічному розвитку малюка в утробі матері.

Заключне слово взяв директор «Карітас» Петро Соколов. Він розповів про проект «Материнська обитель Святої Софії», який особисто курує. Ця обитель надає притулок всім тим матерям, які страждають від насильства в сім'ї. Молодим мамам допомагають налагодити соціо-культурні зв'язки з суспільством, щоб відчувати себе спокійно і впевнено.

Після завершення конференції Владика Йосиф Верт подякував всіх учасників і запропонував задуматися над питанням: яка наша допомога в захисті дитячих життів, наскільки людина взагалі служить своєму призначенню і що корисного він робить для церкви, для своєї держави і для людства в цілому?

Категорії