Основні цілі роботи клубу:

1. Розвиток і збереження культурних традицій - історія роду, сім'ї; фольклорні та сімейні свята, фольклорні ігри; ремесла.
2. Інтеграція - возз'єднання сімей: сімейна творчість, сімейний туризм, сімейні проекти.
3. Ефективна взаємодія між батьками і дітьми на всіх рівнях (в т.ч. емоційному та тілесному) рівнях, вміння разом знаходити вихід зі складних ситуацій: спільні заняття рухомими іграми, фізкультурою і спортом.

Дитяче рукоділля - вчимося шити і вирізувати

Ножиці і голка - як навчити дитину користуватися цими, на перший погляд небезпечними предметами? У якому віці можна довірити малюкові такі знаряддя праці?
З недавніх пір моя трирічна дитина не може байдуже дивитися на швацьке приладдя. Кожного разу, коли я дістаю коробку з нитками і голками дочка прохає мене пошити щось разом. Раніше ці прохання закінчувалися просто: я сама щось простеньке шила, а малятко спостерігало за моїми діями. Зараз такий номер не проходить: вона сама тягне голку, нитки, намагається нанизувати голку на нитку, ну і в обов'язковому порядку, є множинні спроби проколоти, прошити, вишити або пошити що-небудь самостійно.
Три роки, адже це ще маленька дитина, що б спокійне дати йому голку в руки? Але якщо він випробовує до цього предмета великий інтерес, якщо він дійсно хоче навчиться їм користуватися і прагне це робити, не відбирати ж у нього це страшне, на перший погляд захоплення?

Чому не відбирати: 1. Кожного разу, "відбираючи", щось шалено цікаве і важливе у малюка, з тієї або іншої причини, ви ризикуєте подавити інтерес до навколишнього світу у свого чада, а також бажання чому або вчиться. Таким чином ви притуплюєте допитливість дитини, його прагнення пізнати щось нове для себе. 2. Те, на що у вас сьогодні немає часу або бажання, завтра може вже не зацікавити ваших дітей. 3. З іншого боку - дуже строгі заборони породжують дуже великий інтерес. У один прекрасний момент дитина може дістатися до предмета свого нерозкритого інтересу, сам, без вашого дозволу, участі і відома. І тут вже краще що б він знав правила користування і розумів, як небезпечне те, що він зараз тримає в руках.
Не подумайте, я не совсем еще с ума сошла, я не агитирую давать ребенку в руки все, что ему взбредет в голову. Лишь хочу сказать, что каждый яркий интерес вашего ребенка, к явно небезопасным предметам #00 должен быть вами прокомментирован, а не проигнорирован. Обязательно объясните, а может и не раз, так что бы малыш точно понял, что такого страшного в том, чем ему захотелось поиграть? Если можно, замените страшный взрослый предмет - детским игрушечным и не страшным.
Потрібні альтернативні методи, а не повні заборони - адже це предмет, яким рано чи пізно кожна дитина повинна навчиться користуватися. Наприклад: кухонний ніж заміните дитячим пластмасовим, молоток - іграшковий молоток, голка - є голки з пластмаси, ножиці - купите дитячі, для усієї побутової техніки є свої іграшкові аналоги: праска, піч, міксер, фен.. ну ви самі знаєте.

Повернемося до нашої цікавої для багатьох діток і батьків творчій темі. Коли можна починати вчиться шити і вирізувати? (чи просто шматувати папір, і штопати усе, що потрапить під руку, тому що це цікаво і захоплююче, адже ми ніколи ще цього не робили!) 1.Коли є явний інтерес до не зовсім безпечного, але корисному і потрібному предмету рукоділля; 2.Коли є елементарне розуміння того, що з ним треба робити (як тримати, до чого прикладати і куди направляти, тут обов'язково потрібні ваші ради і підказки); 3.І головне - у дитини має бути усвідомлення того, в чому небезпека користування подібними цікавими і корисними речами (ви повинні "на очному - навмисно" показати дитині які неправильні, невмілі дії можуть привести урок "очманілих ручок" до дуже неприємних результатів.)
Жмакаем, шматуємо, а потім ріжемо і вирізуємо! Перше, що треба зробити для того, то б спокійно дати дитині в руки ножиці - це купити прості, але спеціальні, безпечні дитячі ножиці, вони є в будь-якому канцелярському магазині, коштують копійки. У чому їх перевага - леза цих ножиць заховані в пластмасовий чохол, кінчики їх закруглені. Друге, візьміть лист або пачку паперу, можете спробувати і не дуже твердий картон, а може, навпаки - серветку. Така різноманітність предметів різання не обов'язкова, але бажано, щоб визначитися з тим, чим дитині цікавіше і легше впоратися. Третє, покажіть малюкові, як треба тримати ножиці, як рухати пальчиками, що б леза могли розрізати папір. Спершу можна просто потренуватися - поклацувати лезами в повітрі.
До речі, учити тримати ножиці дитини краще у себе на руках - так вам зручніше показуватиме і контролюватиме дії малюка. Великий і середній палець мають бути протягнуті в кільця, вказівний палець знизу, допомагає на потрібну відстань розсовувати леза і повертати їх. Будьте готові до того, що у дитини не відразу усе вийде. Спочатку ножиці жуватимуть папір, потім помалу різати. Можливо вам доведеться посидіти не один вечір, і зіпсувати багато листочків, але нагородою будуть виблискуючі очі малюка у якого, все ж вийшло вирізувати незрозумілу фігурку з чергового листочка.
Зараз ми вирізуємо ось такі безконечные "змійки". Але раніше, моє малятко перерізало купу листів, потім самостійно принесла рулон туалетного паперу і різала її доки вже нікуди було діватися, і ось напевно, після того зіпсованого рулону, вона навчилася вирізувати кружечки, і ще якісь фігурки. Іноді може година сидіти і тільки різати, різати і різати.. Дитині цікаво! Також і корисно - це розвиток дрібної моторики, уважності, уяви, концентрації уваги.. Я анітрохи не чиню опір і папери мені зовсім не жалко, а від дрібних обрізків на підлозі ми легко позбавляємося разом - за допомогою пилососа.
Шиємо і вишиваємо
Для того що б ваша прагнуча дитина навчилася шити безпечно для себе і усієї сім'ї також потрібна ваша участь. Перше - купите пластмасову голку або якщо зовсім вже не під силу, і треба терміново вчиться шити, то знайдіть товсту голку з тупим кінцем, і бажано великим вушком. Друге. Для перших уроків дитячого шитва вам не підійде тканина, потрібне щось менш гнучке, твердіше, то що легше тримати і утримувати в дитячих руках. Наприклад, ми вибрали прості листи паперу і тонкий картон. Лист тримається в руці рівно, не падає вниз і не облягає руку, він не вислизає від проколу голкою, що збільшує безпеку рукоділля. Третє. Вам треба усе показати і пояснити дитині. Спочатку, контролювати його щохвилини, поки він не придбає необхідну навичку і не навчиться безпеці. Поясните де гострий кінець голки, і де її вушко, які їх функції. Покажіть як треба шити, черговість рухів голкою, рукою, як стежити за ниткою. Одна маленька рада: Зав'язуйте обидва кінці нитки у вузол, що б вона не вислизала з голки постійно, адже дитина ще не стані устежити цим, а вам не сподобається кожні декілька хвилин заправляти нитку в голку.
Ще один маленький винахід для того що б навчити дитину шити: ось така пластикова тара, буває дуже і дуже корисною. І вишиті трирічною дитиною серця. Зараз це у нас найулюбленіший об'єкт для вишивання. Напевно, можна вже небагато вчиться якось більш цілеспрямовано вести голку, а то у нас повний творчий хаос.
Також, можете купити дитині пяльцы і натягнути туди тканину, їх зручно тримати в руці, навіть краще чим пластик або папір. Тут лише проблема в тому, що дитині хочеться шити саме те, що він собі напридумал. Хоча немає жодної проблеми, з дитиною у хорошому настрої і прагнучому творити завжди можна домовитися.

Усім бажаю приємних відкриттів на уроках "очманілих ручок"!

Обов'язково розповідайте про свої винаходи і успіхи, показуйте фото. Ми будемо дуже вдячні Вам.

Швейную машину купить планирую в этом швейном магазине.

Категорії