Основні цілі роботи клубу:

1. Розвиток і збереження культурних традицій - історія роду, сім'ї; фольклорні та сімейні свята, фольклорні ігри; ремесла.
2. Інтеграція - возз'єднання сімей: сімейна творчість, сімейний туризм, сімейні проекти.
3. Ефективна взаємодія між батьками і дітьми на всіх рівнях (в т.ч. емоційному та тілесному) рівнях, вміння разом знаходити вихід зі складних ситуацій: спільні заняття рухомими іграми, фізкультурою і спортом.

Свобода руху — свобода мислення

Не дивлячись на те, що більшість дітей на другому році життя уміють самостійно ходити, їх рухи і хода ще досить неуверенны. Чим раніше дитина вільно опанує своє тіло, то вільніше і упевненіше він буде в собі і безпечнішим буде його пересування квартирою і на вулиці. Залежно від темпераменту рухова активність дітей різна: батьки невтомних дітей тільки і чекають на ту мить, коли заспокоєний малюк ляже спати, але деяких потрібно спонукати до активних дій. Якщо ви вважаєте, що ваша дитина належить до таких, то спробуйте декілька спеціальних вправ.

  • Покажіть дитині, як слід переступати через палицю або мотузок, підняті на висоту 5-10-20 см над підлогою. Висота спочатку не матиме особливого значення. Головне, щоб малюк піднімав ніжки і переступав, по черзі починаючи то з правої, то з лівої ноги.
  • Навчите дитину підніматися після прогулянки вгору сходинками. Почніть з 2-3 сходинок. Якщо стомлений малюк не захоче підніматися, не переживайте: те ж саме можна зробити, йдучи на прогулянку, а підніматися і спускатися без ліфта буде корисно не лише дитині (звичайно, якщо не доведеться нести на собі ще і коляску).
  • Навчите дитину підніматися вгору по нахиленій площині. Він робитиме це охоче, а перерозподіл центру тяжіння допоможе йому швидше виробити рівновагу.
  • Прагніть не випереджати бажань малюка, коли йому знадобиться іграшка або будь-який предмет, який знаходиться в незручному місці. Нехай він сам дотягнеться до неї, а якщо наполягатиме на тому, щоб це зробили ви, влаштуйте змагання: "Хто дістане перший"? І не забудьте про похвалу.
  • За допомогою м'ячика і пластмасових пляшок можна організувати гру в кеглі (якщо у вас немає такої гри серед іграшок).

  • Кидання м'яча один одному - теж не проста справа. М'ячик можна кидати з різних положень, а доки малюк не навчився його міцно тримати в руках, можна використовувати трохи спущений пляжний м'яч: його зручніше і ловити, і тримати в руках. Дитина охоче разом з вами гойдатиме м'яч по підлозі і отримуватиме його з різних місць. Якщо м'ячів декілька, можна заразом вивчити поняття "великою" і "маленький".
  • Гру в класики, яка колись була популярна серед першокласників, можна адаптувати для 2- 3-летних дітей. Квадратики в цьому випадку мають бути поменше, а яким чином слід потрапляти з одного в іншій, вирішить мама. Можна обмежитися простим переступанням через лінії. Залежно від багатства фантазії. Класики можна зробити ще цікавіше, наприклад, розфарбувати їх кольоровою крейдою або покласти туди різноколірні фігурки або осінні листочки, на які потрібно буде наступити.
  • Під час звичайної прогулянки можна придумати різноманітні рухи, які допоможуть малюкові виробити рівновагу, : наприклад робити по черзі то маленькі кроки, то великі; можна спробувати несподівані зупинки на слові "Стоп"! Навіть звичайні маршеві рухи під музику разом з батьком будуть йому корисні. Проте ходіння можна "ускладнити", пригадуючи, як ходить ведмежа, пінгвін, коник, як махает крилами метелик і тому подібне
  • Можливо, ви вже придбали для малюка "спортивний куточок". Якщо немає - на дитячому майданчику напевно є драбина з перекладинами. Навчите малюка лазити по ній. Нехай спочатку це будуть 3-4 сходинки, головне, щоб дитина навчилася правильно чергувати рухи рук і ніг. Не забуваючи про безпеку, постарайтеся, щоб він робив це самостійно: так швидше виробиться звичка володіти своїм тілом в будь-якому положенні.
  • Коли малюкові було лише декілька місяців, вроджений "хапальний" рефлекс давав можливість йому міцно хапатися за перекладину або за ваші пальці і висіти в такому положенні декілька секунд. Пізніше підвищений тонус м'язів зник, а хапання стало свідомим, але повисіти небагато на турніку або будь-якій перекладині йому, як і раніше, корисно.

. . - Повертаючись з прогулянки, не "шукайте легких шляхів": використовуйте як тренажер бордюр тротуару, крамницю, через яку можна перелазити; піднімайтеся і спускайтеся з гірки - це завжди подобається і зовсім маленькій дитині, і тим, хто трохи старший.
Для того, щоб дитина вільно рухалася, він повинен відчувати себе вільним. Напевно ви неодноразово помічали, з яким захопленням і почуттям щастя діти стрибають на лужку, катаються в снігу, хлюпаются у воді, грають з брудом. Які емоції відчуваєте ви, дивлячись на них стороннім оком? Зізнайтеся, не завжди - обурення. Часто - почуття заздрості або задоволення, у будь-якому випадку, це мимоволі викликає посмішку. На відміну від дорослих, діти набагато частіше можуть дозволити собі бути самими собою, і ми не повинні їм це забороняти. А щоб ви не дуже переживали з приводу брудненого одягу, одягайте дитину на прогулянку хоча і в не нову, зате зручний одяг. Продумайте варіанти одягу для осінньо-зимового періоду з точки зору практичності і безпеки. І не хвилюйтеся, що одного дня промочивши ноги, дитина обов'язково захворіє. Позитивні емоції, які він при цьому переживає, не дають можливість простуді запанувати. Якщо сталося щось непередбачене, краще, не докоряючи малюка, повернутися додому, переодягнути його і продовжити прогулянку. Психічне здоров'я не менш важливе, чим фізичне!

Категорії